Με εισηγητή τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, ανοιχτή συζήτηση με θέμα τη συνεχιζόμενη κακοδιαχείρηση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, με αφορμή την καταστροφή υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες του μεγαλύτερου μέρους της σύγχρονης συλλογής του μουσείου .
Πώς μπορεί ο τρόπος άσκησης της φωτογραφίας να μας υποδείξει άρρητα, αλλά εμφατικά, το πώς να διάγουμε αβίαστα τον βίο μας; Πώς μπορεί, εν γένει, ο τρόπος άσκησης μιας τέχνης να λειτουργήσει ως ψίθυρος και σιωπηρή υπόδειξη φιλοσοφίας;
Τα τελευταία χρόνια, τόσο η ψηφιακή φωτογραφία όσο και τα ψηφιακά παιχνίδια συνιστούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης κουλτούρας, με εξέχουσες τεχνολογικές, πολιτιστικές και κοινωνικές διαστάσεις.
Το αναδυόμενο αίτημα για τη διερεύνηση, την ανάλυση και την ερμηνεία των ποικίλων φαινομένων που λαμβάνουν χώρα εντός του διαρκώς μεταβαλλόμενου πολιτισμικού πεδίου απαιτούν τον εμπλουτισμό της κοινωνικής έρευνας με νέα μεθοδολογικά σχήματα. Η αυτοεθνογραφία εντάσσεται στις ποιοτικές μεθόδους...
Το χαμένο πορτρέτο. Φωτογραφία και Έλληνες Εβραίοι αντάρτες
Φωτογραφία και συλλογικές ταυτότητες
Σπάνια φωτογραφική μαρτυρία του πολέμου και της κατοχής στα Κύθηρα αποτελεί το έργο του Κυθηρίου Μανώλη Φατσέα (1923-2015), γιου του φωτογράφου Παναγιώτη Φατσέα, ο οποίος διατηρούσε φωτογραφείο στο χωριό Λειβάδι, στο νότιο μέρος του νησιού. Μετά τον πρόωρο θάνατο του πατέρα του το 1938 σε ηλικία...
Η διεθνής οικονομική κρίση του 1929 και οι επιπτώσεις της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία έχουν αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένης μελέτης τόσο σε οικονομικό όσο και σε ιστορικό επίπεδο.
Το 1982 ο Andreas Müller-Pohle σε ένα άρθρο του στο περιοδικό European Photography με τον όρο Visualism (Βιζουαλισμός στην ελληνική του απόδοση) περιέγραψε μια αισθητική προσέγγιση απαλλαγμένη από συμβατικές φωτογραφικές αξίες. Προτεραιότητα σε αυτή δεν είχε πλέον η φωτογραφική διερεύνηση και...
Ο Οδυσσέας Φωκάς (1857-1946), ένας από τους πιο καταξιωμένους και γνωστούς ιμπρεσιονιστές ζωγράφους/τοπιογράφους της εποχής του, έφορος της Εθνικής Πινακοθήκης και επί σειρά ετών πρόεδρος του ΣΕΚ, υπήρξε μία από εκείνες τις περιπτώσεις καλλιτεχνών που χρησιμοποίησαν τη φωτογραφία ως προσχέδιο...
Η Αρετή Κατσούλη είναι ιδιαίτερη περίπτωση: γυναίκα, φωτογράφος, με στούντιο σε χωριό των Κυθήρων το 1907. Είναι γόνος αστικής οικογένειας, αλλά η επαγγελματική της ενασχόληση είναι καινοτόμα, ακόμη και για μια αρκετά ανεκτική και ανοικτή κοινωνία, όπως τα Κύθηρα της εποχής.
Η ταξινόμηση, ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση του φωτογραφικού αρχειακού υλικού του ΟΤΕ λαμβάνει χώρα από τον Νοέμβριο 2017 και συνεχίζεται έως σήμερα. Πρόκειται συνολικά για υλικό 6.000 τεκμηρίων, το οποίο διακρίνεται σε φιλμ διαφορετικών φορμά και εκτυπωμένες φωτογραφίες ποικίλων μεγεθών.
Τον Σεπτέμβριο 1939, χιλιάδες Γερμανοί στρατιώτες ξεχύθηκαν στην Πολωνία. Το 1940, εισέβαλλαν στην Ολλανδία το Βέλγιο και τη Γαλλία. Το 1941 μπήκαν στα Βαλκάνια και εν συνεχεία στη Σοβιετική Ένωση. Οπλισμένοι με φωτογραφικές μηχανές Leica και Rolleiflex, ορισμένοι από τους στρατιώτες αυτούς...
Imming Nicole
Ο A‘ παγκόσμιος πόλεμος προκάλεσε σε μεγάλο βαθμό τη χρήση και την εξάπλωση φωτογραφιών στo διεθνo και ελληνικό τύπο, σε εφημερίδες αλλά ειδικά σε εικονογραφημένα περιοδικά της εποχής.
Mauzy Carl
Οι ελληνικές εμπειρίες του Σχεδίου Μάρσαλ διαφέρουν σημαντικά από τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη που συμμετείχαν στο αμερικάνικο πρόγραμμα αποκατάστασης της μεταπολεμικής Ευρώπης. Ο εμφύλιος πόλεμος συνέβαλε σημαντικά στην παρέκκλιση του Σχεδίου από τις προτεραιότητες ανοικοδόμησης.
Mauzy Craig
Αναπλάθοντας μια χαμένη γειτονιά της Αθήνας μέσα από φωτογραφίες.
Mauzy Marie
Το Σχέδιο Μάρσαλ στην Ελλάδα μέσα από φωτογραφίες, 1950-1953
Αλκαλάη Άρτεμις
H Άρτεμις Αλκαλάη αναζητεί εδώ και χρόνια τους υπερήλικες πλέον Έλληνες Εβραίους που επέζησαν από τα στρατόπεδα Άουσβιτς και Μπέργκεν-Μπέλσεν. Οι Επιζώντες είναι μία σπουδή πάνω στη μνήμη: στο τραύμα και την επούλωση. Και τη σιωπή.
Αναστασάκης Γιώργος
Η απεικόνιση του ανθρωπίνου σώματος μέσω της φωτογραφίας κατέχει τις τελευταίες δεκαετίες κεντρική θέση στην κριτική θεωρία που αφορά στα body politics. Ομοίως ανεπτυγμένη είναι ταυτόχρονα η θεώρηση ενός άλλου διαύλου κατανόησης του σώματος, του χορού.
Αντωνιάδης Κωστής
«Τα πρώτα σημάδια ρήξης της φυσικής σχέσης του φωτογραφημένου θέματος με την απεικόνισή του ήταν ήδη ορατά στο έργο των φωτογράφων από τη δεκαετία του 1980. Αρχικά εμφανίστηκε με τη μετακίνηση του ενδιαφέροντός τους από το περιεχόμενο στη φόρμα, από την υπάκουη αντικειμενική καταγραφή στην...