Γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1973. Σπούδασε φωτογραφία στην Αθήνα και στη Βρετανία (University of London, Goldsmiths College και University of Derby) με υποτροφία του I.K.Y. Είναι διδάκτωρ των Τεχνών και των Ανθρωπιστικών Επιστημών με ειδίκευση στη φωτογραφία. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα, τόσο ως προς τη θεωρία όσο και ως προς την πρακτική, εστιάζουν στη φωτογραφία και τη σχέση της με την ατομική και συλλογική μνήμη, την ιστορία και την πολιτική. Έχει εκθέσει και δημοσιεύσει εκτεταμμένα στην Ελλάδα και διεθνώς και τα τελευταία χρόνια αρθρογραφούσε συστηματικά στα Ενθέματα της εφημερίδας Αυγή. Εχει επιμεληθεί σημαντικό αριθμό φωτογραφικών και εικαστικών εκθέσων με πιο πρόσφατες τις ομαδικές «Μια Άλλη Ζωή: Ανθρώπινες Ροές / Άγνωστες Οδύσσειες» (Μουσείο Φωτογραφίας Θες/νίκης, 5-11/2016) και «Τόποι Μνήμης» (Μουσείο Μπενάκη, 6-7/2016). Στις πρόσφατες εκδόσεις της συγκαταλλέγονται το βιβλίο Τόποι Μνήμης: Φωτογραφία, Συλλογική Μνήμη και Ιστορία (Αθήνα: Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας και Ίδρυμα ΝΕΟΝ, 2016) και ο συλλογικός τόμος Λογοκρισίες στην Ελλάδα (Αθήνα: Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ, 2016) τον οποίο συνεπιμελήθηκε με το Δημήτρη Χριστόπουλο. Tμήμα της δεκαετούς ερευνητικής εργασίας της πάνω στον Ψυχρό Πόλεμο, σε συνεργασία με το Νίκο Παναγιωτόπουλο, παρουσιάστηκε στις ατομικές εκθέσεις «Aufarbeitung: The Wall» στην 5η Μπιενάλε του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκη, 9-10/2015) και «Restricted Areas» (Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων, 10/2015).
Διδάσκει θεωρία φωτογραφίας και σύγχρονης τέχνης από το 2004 (Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, ΤΕΙ Αθήνας / Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Πατρών). Οργάνωσε και δίδαξε στο πρόγραμμα της Φωτογραφίας στα πλαίσια του προγράμματος Δια Βίου Μάθησης του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (2012-16).
Penelope Petsini was born in Bucharest, 1973. Studied Photography in Athens and UK (University of London, Goldsmiths College –MA in Image and Communication; University of Derby –Phd) sponsored by the State Scholarship Foundation (I.K.Y.). She is a Doctor of Philosophy in Arts and Humanities, specialized in photography. Her research interests, both in terms of theory and practice, focus on photography and its relation to personal and collective memory, history and politics. She has exhibited and published extensively both in Greece and internationally. She curated a series of photography and visual art exhibitions, the most recent being “Another Life: Human Flows / Unknown Odysseys” (Thessaloniki Museum of Photography, 5-11/2016) and “Sites of Memory” (Benaki Museum, Athens, 6-7/2016). Recent publications include Sites of Memory: Photography, Collective Memory and History (Athens: Hellenic Center of Photography & NEON Foundation, 2016) and the collective reader Censorship in Greece (Athens: Rosa Luxemburg Stiftung, 2016) co-edited with Dimitris Christopoulos. Part of her ten-year research on the Cold War, a collaborative project with Nikos Panayotopoulos, has been presented in the solo exhibitions «Aufarbeitung: The Wall» in the State Museum of Contemporary Art Biennial (Thessaloniki, 9-10/2015) and «Restricted Areas» (Kythera Photographic Encounters, 10/2015).
She has had affiliated appointments as lecturer of photography theory and contemporary art since 2004 (Department of Photography & Audiovisual Arts, TEI of Athens; School of Architecture, University of Patras). She’s currently the course leader of the Photography course of Life-Long Education Program, Department of Visual and Applied Arts, University of Western Macedonia.