Η ταξινόμηση, ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση του φωτογραφικού αρχειακού υλικού του ΟΤΕ λαμβάνει χώρα από τον Νοέμβριο 2017 και συνεχίζεται έως σήμερα. Πρόκειται συνολικά για υλικό 6.000 τεκμηρίων, το οποίο διακρίνεται σε φιλμ διαφορετικών φορμά και εκτυπωμένες φωτογραφίες ποικίλων μεγεθών.
Η Αρετή Κατσούλη είναι ιδιαίτερη περίπτωση: γυναίκα, φωτογράφος, με στούντιο σε χωριό των Κυθήρων το 1907. Είναι γόνος αστικής οικογένειας, αλλά η επαγγελματική της ενασχόληση είναι καινοτόμα, ακόμη και για μια αρκετά ανεκτική και ανοικτή κοινωνία, όπως τα Κύθηρα της εποχής.
Ο Οδυσσέας Φωκάς (1857-1946), ένας από τους πιο καταξιωμένους και γνωστούς ιμπρεσιονιστές ζωγράφους/τοπιογράφους της εποχής του, έφορος της Εθνικής Πινακοθήκης και επί σειρά ετών πρόεδρος του ΣΕΚ, υπήρξε μία από εκείνες τις περιπτώσεις καλλιτεχνών που χρησιμοποίησαν τη φωτογραφία ως προσχέδιο...
Το 1982 ο Andreas Müller-Pohle σε ένα άρθρο του στο περιοδικό European Photography με τον όρο Visualism (Βιζουαλισμός στην ελληνική του απόδοση) περιέγραψε μια αισθητική προσέγγιση απαλλαγμένη από συμβατικές φωτογραφικές αξίες. Προτεραιότητα σε αυτή δεν είχε πλέον η φωτογραφική διερεύνηση και...
Η διεθνής οικονομική κρίση του 1929 και οι επιπτώσεις της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία έχουν αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένης μελέτης τόσο σε οικονομικό όσο και σε ιστορικό επίπεδο.
Σπάνια φωτογραφική μαρτυρία του πολέμου και της κατοχής στα Κύθηρα αποτελεί το έργο του Κυθηρίου Μανώλη Φατσέα (1923-2015), γιου του φωτογράφου Παναγιώτη Φατσέα, ο οποίος διατηρούσε φωτογραφείο στο χωριό Λειβάδι, στο νότιο μέρος του νησιού. Μετά τον πρόωρο θάνατο του πατέρα του το 1938 σε ηλικία...
Φωτογραφία και συλλογικές ταυτότητες
Το χαμένο πορτρέτο. Φωτογραφία και Έλληνες Εβραίοι αντάρτες
Το αναδυόμενο αίτημα για τη διερεύνηση, την ανάλυση και την ερμηνεία των ποικίλων φαινομένων που λαμβάνουν χώρα εντός του διαρκώς μεταβαλλόμενου πολιτισμικού πεδίου απαιτούν τον εμπλουτισμό της κοινωνικής έρευνας με νέα μεθοδολογικά σχήματα. Η αυτοεθνογραφία εντάσσεται στις ποιοτικές μεθόδους...
Τα τελευταία χρόνια, τόσο η ψηφιακή φωτογραφία όσο και τα ψηφιακά παιχνίδια συνιστούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης κουλτούρας, με εξέχουσες τεχνολογικές, πολιτιστικές και κοινωνικές διαστάσεις.
Πώς μπορεί ο τρόπος άσκησης της φωτογραφίας να μας υποδείξει άρρητα, αλλά εμφατικά, το πώς να διάγουμε αβίαστα τον βίο μας; Πώς μπορεί, εν γένει, ο τρόπος άσκησης μιας τέχνης να λειτουργήσει ως ψίθυρος και σιωπηρή υπόδειξη φιλοσοφίας;
Τον Σεπτέμβριο 1939, χιλιάδες Γερμανοί στρατιώτες ξεχύθηκαν στην Πολωνία. Το 1940, εισέβαλλαν στην Ολλανδία το Βέλγιο και τη Γαλλία. Το 1941 μπήκαν στα Βαλκάνια και εν συνεχεία στη Σοβιετική Ένωση. Οπλισμένοι με φωτογραφικές μηχανές Leica και Rolleiflex, ορισμένοι από τους στρατιώτες αυτούς...