Αντωνιάδης Κωστής
Με την προτροπή να αντιμετωπίσουμε τις φωτογραφίες ως αντικείμενα μιας πολυδιάστατης σχέσης, η ανθρωπολογική στροφή στην κριτική ανάλυση φαίνεται να θέτει τα θεμέλια μιας διαφορετικής ανάγνωσης της φωτογραφίας. Υποδηλώνει ουσιαστικά μια μετατόπιση από το θολό πεδίο της κριτικής της τέχνης στο...
Βαρβαντάκης Χρήστος
Το Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας, που διοργανώνεται κάθε Νοέμβριο, προβάλλει εθνογραφικές ταινίες της παγκόσμιας παραγωγής, δηλαδή μικρού, μεσαίου και μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος, τα οποία προκύπτουν από την έρευνα επιστημόνων της οπτικής...
Καλαντζής Κωνσταντίνος
Η εισήγηση εξετάζει το ρόλο «του οπτικού» στη σχέση μεταξύ Δύσης και 3ου κόσμου (ή «Παγκόσμιου Νότου») καθώς και την ιδιότυπη θέση «του οπτικού» και της φωτογραφίας στην ιστορία της ανθρωπολογίας.
Καράβατος Στέλιος
Το σχετικά άγνωστο φαινόμενο του διαθρησκευτικού μοιράσματος τόπων και πρακτικών στη Μεσόγειο διερευνά η τριμερής έκθεση Κοινοί Ιεροί Τόποι που παρουσιάζεται από τις 23 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Μουσείο Φωτογραφίας και στο Γενί...
Κουκουράκης Γιάννης
Ο Γιάννης Κουκουράκης, φωτογράφος δραστήριος, δημιουργικός και με υψηλή τεχνική κατάρτιση, από το 1980 είναι αδιάλειπτα παρόν στην καλλιτεχνική φωτογραφική σκηνή. Το έργο του χαρακτηρίζει η υλικότητα, αποτέλεσμα της δημιουργική χρήσης φωτογραφικών υλικών και τεχνικών.
Λαδογιάννη Παναγιώτα
Η φωτογραφία τοπίου που εντάσσεται στο πλαίσιο διαφήμισης του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) κατά τη περίοδο 1975-1999 στη Νέα Εστία είναι το θέμα της παρούσας ανακοίνωσης. Ζητήματα που θίγονται είναι το ελληνικό τοπίο, η διαφημιστική φωτογραφία, ο Ελληνικός Οργανισμός...
Λούκα Μαρία
Το φύλο είναι η πιο σκληρή κατηγορία νοήματος, εγκαλεί τα υποκείμενα σχεδόν από την πρώτη στιγμή της γέννησης τους στην εκπλήρωση της νόρμας και παθολογικοποιεί την απειθαρχία.
Λουράντος Νίκος
Το σπίτι ως σύγχρονη κατασκευή φέρει, συνήθως, την σφραγίδα του αρχιτέκτονα ή του εργολάβου. Οι παλαιότερες όμως κατασκευές αναπτύσσονταν πάνω στην τεχνογνωσία του κάθε μάστορα. Ωστόσο είτε στο παρελθόν είτε στο παρόν ο ιδιοκτήτης προσπαθεί και βάζει επιτυχώς ή ανεπιτυχώς τις δικές του πινελιές...
Σκούφιας Μανώλης
Η παρουσίαση περιλαμβάνει μια ξενάγηση στην έκθεση: Πορτραίτα Ιστορίας, Βούλα Παπαϊωάννου Δημήτρης Χαρισιάδης 1940-1960, έργα από τα Φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη, που φιλοξενήθηκε στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.