Το 1982 ο Andreas Müller-Pohle σε ένα άρθρο του στο περιοδικό European Photography με τον όρο Visualism (Βιζουαλισμός στην ελληνική του απόδοση) περιέγραψε μια αισθητική προσέγγιση απαλλαγμένη από συμβατικές φωτογραφικές αξίες. Προτεραιότητα σε αυτή δεν είχε πλέον η φωτογραφική διερεύνηση και τεκμηρίωση της πραγματικότητας αλλά η μορφή απεικόνισης του ορατού κόσμου. O Βιζουαλισμός εμφανίστηκε στην ελληνική φωτογραφία στα μέσα περίπου της δεκαετίας του 80, ενεθάρρυνε αρχικά τον πειραματισμό (ασυνήθιστα ακραίες γωνίες λήψης, αυτοσχέδιες κάμερες, ανορθόδοξες επεξεργασίες των υλικών, σκηνοθεσίες κτλ) και μέχρι την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα οδήγησε τους φωτογράφους σε μια σταδιακή επανασύνδεση του έργου τους με την πραγματικότητα και την τεκμηριωτική φωτογραφία.
Κ.Α.