Είστε εδώ

Αναβολή εκθέσεων και δημοσίευση του τόμου «Φωτογραφία & Συλλογικές Ταυτότητες: Ελληνικες Φωτογραφικές Μελέτες Ι»

Ανακοίνωση
Δημοσίευση: 
28 Δεκεμβρίου 2020
Συνέδριο ΦΣΚ 2016 (φωτ. Γιώργος Αναστασάκης)
© Συνέδριο ΦΣΚ 2016 (φωτ. Γιώργος Αναστασάκης)

Όπως και τόσες άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις του 2020, οι Φωτογραφικές Συναντήσεις εν τέλει υπέκυψαν προσωρινά στις ειδικές συνθήκες της τρέχουσας πανδημίας. Με τη συνεχιζόμενη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, του Δήμου Χανίων και του Goethe-Zentrum Chania, οι προγραμματισμένες για φέτος τον χειμώνα εκθέσεις «Palimpsest/Παλίμψηστο» του Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Πηνελόπης Πετσίνη, «Eρμηνείες: Aναγνώσεις τουριστικών τοπίων» του Κωνσταντίνου Γδοντάκη και «Νικόλαος Νικολάγιεβιτς Φιλοσοφώφ (1867-1946): Ένας Ναύαρχος Φαροφύλακας» αναβάλλονται προσωρινά σε αναμονή της άρσης των περιοριστικών μέτρων.

Εντούτοις, μία πολύ σημαντική επιτυχία σημειώθηκε εντός του 2020. Με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα από τις Εκδόσεις Κουκκίδα ο πρώτος τόμος μιας καινούργιας σειράς που φιλοδοξεί να δημοσιεύσει τις σημαντικότερες διαλέξεις που παρουσιάστηκαν στο Συνέδριο για την Ιστορία της Ελληνικής Φωτογραφίας από το 2002 μέχρι το 2019. Πρόκειται για το συλλογικό έργο Φωτογραφία & Συλλογικές Ταυτότητες: Ελληνικές Φωτογραφικές Μελέτες Ι. Σε επιμέλεια Πηνελόπης Πετσίνη & Γιάννη Σταθάτου, ο τόμος παρουσιάζει μια θεματική επιλογή από 17 αναθεωρημένα δοκίμια που αφορούν αντίστοιχες διαλέξεις και περιλαμβάνουν σε τρεις υποκατηγορίες:

Α: ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Aλίκη Τσίργιαλου (Μουσείο Μπενάκη): Φωτογραφίζοντας την Ελλάδα του 19ου αιώνα
Γιάννης Σταθάτος (Φωτογραφικές Συναντήσεις): Ο ρόλος της φωτογραφίας στη διάπλαση της ελληνικής εθνικής ταυτότητας
Eιρήνη Mπουντούρη (Μουσείο Μπενάκη): Φωτογραφία και εξωτερική πολιτική (1905-1922): Η συμβολή της οικογένειας Boissonnas
Νίκος Παναγιωτόπουλος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής): Από τη γραφικότητα στον βαλκανισμό: Ηγεμονικά αφηγήματα στη φωτογραφική αναπαράσταση της σύγχρονης Ελλάδας
•  Πηνελόπη Πετσίνη (Πάντειο Πανεπιστήμιο): Αισθητικά και ιδεολογικά πρότυπα στην απεικόνιση της σύγχρονης Ελλάδας: Η έκθεση «Περίπλους» του πρακτορείου Magnum

Β: ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Aλίκη Τσίργιαλου (Μουσείο Μπενάκη): Ο William James Stillman και η απεικόνιση της Ακρόπολης
Μαριάννα Καράλη (Πανεπιστήμιο Κρήτης): Nelly’s: τα γυμνά της Ακρόπολης και η «κουλτούρα του γυμνού» στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου
Χρήστος Βαρβαντάκης (Goldsmiths College, University of London): Η Ακρόπολη, από μακριά: Φωτογραφία και εθνική ταυτότητα σε μια έρευνα με παιδιά στην Αθήνα
Bασιλική Xατζηγεωργίου (Ε.Λ.Ι.Α. - Φωτογραφικό Αρχείο): Η συγκρότηση οικογενειακού λευκώματος 1860-1940: Παραδείγματα από τη συλλογή του Ε.Λ.Ι.Α.
Ορσαλία-Ελένη Κασσαβέτη (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών): Το αναλογικό οικογενειακό φωτογραφικό λεύκωμα ως ιστορικό και πολιτισμικό τεκμήριο: Η «Κουλτούρα της Kodak» αντεπιτίθεται
Πηνελόπη Πετσίνη (Πάντειο Πανεπιστήμιο): Αναπαριστώντας το οικείο: Μνήμη, ταυτότητα και εαυτός στη Νέα Ελληνική Φωτογραφία

Γ: ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ – ΑΡΧΕΙΑ, ΣΥΛΛΟΓΕΣ
Ηρώ Κατσαρίδου – Γιάννης Μότσιανος (Βυζαντινό Μουσείο): Στο περιθώριο του πολέμου: Αναπαραστάσεις της Κατοχής (1941-1944) από τη φωτογραφική συλλογή Β. Μήτου
Νίκος Καραγιαννακίδης (Ιστορικός - ανεξάρτητος ερευνητής): Φωτογραφίζοντας «τα παιδιά της Φρειδερίκης»: Η φωτογραφική αποτύπωση της ζωής στην Παιδόπολη «Άγιος Γεώργιος» της Καβάλας, 1947-1967
Νίκος Κουτσουμπός (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Αρχείο Καβάφη): Η συλλογή διαφανειών της Hellenic Society στο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ
Κωστής Αντωνιάδης (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής): Το αρχείο Λεωνίδα Παπάζογλου, Καστοριά 1899-1912
Γιάννης Σταθάτος (Φωτογραφικές Συναντήσεις): Ο Κυθήριος φωτογράφος Παναγιώτης Φατσέας
Bασιλική Xατζηγεωργίου (Ε.Λ.Ι.Α. - Φωτογραφικό Αρχείο): Το αρχείο του Γιώργου Βαφιαδάκη, ερασιτέχνη φωτογράφου του Μεσοπολέμου