Η εισήγηση εξετάζει το ρόλο «του οπτικού» στη σχέση μεταξύ Δύσης και 3ου κόσμου (ή «Παγκόσμιου Νότου») καθώς και την ιδιότυπη θέση «του οπτικού» και της φωτογραφίας στην ιστορία της ανθρωπολογίας. Μελετά βασικές συζητήσεις στην ανθρωπολογία, τη φιλοσοφία και τις μεταποικιακές σπουδές περί εξουσίας και αναπαράστασης και διατρέχει ποικίλο εθνογραφικό υλικό το οποίο καταγραφεί απρόβλεπτους τρόπους με τους οποίους μη-Δυτικές κοινωνίες χρησιμοποιούν οπτικά μέσα, παράγουν αισθητικά σχόλια περί δομικής ανισότητας και «κάνουν τέχνη». Ποια τα πολιτικά όρια και οι δυνατότητες αυτών των οπτικών πρακτικών; Τι σημαίνει δημοτικός μοντερνισμός; Ποια η λειτουργία των σωματομετρικών φωτογραφιών στην αποικιοκρατεία και πως τα ίδια αρχεία στυγνής εκμετάλλευσης μπορεί να εμπεριέχουν θραύσματα της ίδιας της αμφισβήτησης τους και να γίνουν σήμερα πεδία καλλιτεχνικού πειραματισμού; Γιατί η φωτογραφία προσφέρει μοναδικές πληροφορίες για να ξανασκεφτούμε τι συνέβη επί αποικιοκρατίας; Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις με τις οποίες θα καταπιαστούμε.